Friday, May 6, 2011

chocolate moist cake



nampak gambar atas tu? woaaa... ye, aku dah upload dalam facebook.. tapi, aku masih nak upload di sini sebab aku nak share resepi dengan kawan kawan.. tengok sahaja tajuk entri sudah jelas lagi nyata..

i don't care if people wanna say,

'perh, minah ni ape kes la asyik nak show off je ape dia buat..'
choppp! ladies and gentlefish, if you are not interested untuk tengok, jangan tengok okay :)

dah dah.. go straight to the point.. i will fill my entry this time with this recipe!


Bahan A (bahan kering) (untuk diayak)

2 cawan tepung gandum
1 cawan koko
1 sudu kecik baking powder
1 sudu kecik bikarbonat

Bahan B

2 cawan gula
2 biji telur

Bahan C (bahan basah)


1 cawan susu cair
1 cawan minyak jagung
1 cawan air panas


cara-cara berperang! haha

- pukul telur dan gula hingga kembang
- masukkan bahan basah 
- kacau hingga sebati ye puan puan :)
- lepas tu, masukkan bahan kering yang telah siap diayak tadi..
- kukus selama 1 jam :)

SIAP! 

mudah kan??

happy trying everybody!  

*ini ialah resepi tanpa topping.. siapa yang nak, let me know.. maybe for next entri ! :)

so kawan kawan yang nak try tu, good luck!

sesungguhnya, ilmu adalah untuk dikongsi.

selamat semua!
 :)




p/s ; kalau nak buat sesuatu, kena ikhlas.. insyaAllah akan jadi mudah.. oh, hati saya sedang berbunga bunga.. hikhik.. see you next time!



6 comments:

  1. uh3... 6pak sedap.. mesti pergh!!! huhu.... btw, aritu adah wat kek vanola.. xsampe 3 hari da abis.. hehehehe.. xpe la ramia orng kt umah.. syian kt kak aniey.. kalu la JB tu sbelah umah jew, da lme abis kek kak aniey tuw... huuhu

    ReplyDelete
  2. wanie wanie wanie.. aku nak cubaaaaaaaaaaaaa buat,,sebab aku lagi hebat masak dari kau..cewah..hahahaha..thnks for the recipe..(^_^)

    ReplyDelete
  3. adah syg ; bagi resepi kepada wani okayy :) share kan best!

    ReplyDelete
  4. anas...... cuba laaaa :) takde hal pun..! welcome.. ohh, kalau pandai masak, share resepi dengan aku tau!! :D

    ReplyDelete
  5. aku tak pandai buat topping.
    hari tu buat nampak buruk,sebab ada bekas parut2 on top of the cake ~

    ReplyDelete
  6. uh... mesti kak aniey buzy kn??? sampai tak sempat update belog..

    ReplyDelete